Tijdens koninginnedag zag ik de mooie gelegenheid om de eend weer wat aandacht te geven die hij nodig had na de winterslaap. Na 2 weken in de eend te hebben gereden, ben ik naar mijn ouderlijk huis gereden om wat klusjes op te knappen die hard nodig waren:
- olie verversen
- oliefilter vernieuwen
- bougies vernieuwen
- benzinevulpijp beter monteren
- slot van de bestuurdersportier fixen
- startknop repareren / dashboard opruimen
- startkabels gemaakt
- radio gemaakt
- derde remlicht verplaatsen
- Olievulpijp schoonmaken .................:(
En het laatste klusje had vergaande gevolgen. Om de olievulpijp te verwijderen, moest ik de dynamo verwijderen. Maar zonder er bij na te denken begon ik demonteren, zonder de accupool los te halen (dure maar leerzame les!!). Hierdoor stond razendsnel kortsluiting, veel witte rook, smeltende draden, etc. Gelukkig was ik snel genoeg om de accupolen los te halen, zodat de hitte niet verder door kon zetten.
Elk nadeel heb zijn voordeel
Nu is een deel van de kabelboom in het motorcompartiment gesmolten. Nu kan ik dit vervangen, maar nu kan ik ook een verbeterslag slaan door de gehele kabelboom (en daarmee het gehobby van vorige eigenaren) te vernieuwen en te verbeteren. Inmiddels heb ik een hoop accessoires die allemaal gezekerd moeten worden. Daarnaast zijn de slechte/vervangen stekkers zonder kleurcode een jarenlange irritatie, die nu eindelijk kunnen worden vervangen.
Nu moet er een plan worden gemaakt om een verbeterde kabelboom te gaan bouwen die makkelijk en duidelijk is aan te sluiten/te verwijderen. Gelukkig is er nog een beetje ruimte in de ouderlijke garage om de eend droog te stallen. Helaas moest ik wel terug met de trein naar huis .... :(
Geen opmerkingen:
Een reactie posten