dinsdag, september 18, 2012

8 Dyane koplampringen


8 Dyane koplampringen hangen aan een touwtje aan de balk. Ze zijn duidelijk allemaal gebruikt en het is maar de vraag of ze ooit nog gebruikt gaan worden. Ooit werden deze gemonteerd op een nieuwe Dyane en werden ze voor verkoop nogmaals goed gepoetst. De eigenaar moet trots geweest zijn op zijn nieuwe auto, of in elk geval gevuld van blijdschap. Ik probeer mij voor te stellen hoe de Dyane er uit gezien moet hebben: Oranje, licht blauw, of rood. Ik tel het aantal koplampringen nogmaals en constateer dat het 8 zijn, wat dus 4 Dyane's zijn geweest.

In een bruin bakje met schroefjes vind ik 2 sleuteltjes met een labeltje er aan. Op beide labeltjes staat dat de sleutels passen in een Dyane, met een kleur en bijbehorend kenteken, waarschijnlijk de sleutels die pasten bij de koplampringen. Ik moet denken aan mijn afgebrande Dyane, de KG-69, wat een leuke auto was dat toch.

De onderdelen die ik laatst heb overgenomen zijn allemaal van gesloopte auto's uit de jaren 80 en 90. Hoe sneu het slopen van een auto ook is, het is wel een onderdelenvoorraad voor de overgebleven goeie auto's. En dat is precies waarom ik de onderdelen heb overgenomen, mijn 2cvtje rijdt er weer langer mee. En niet alleen mijn auto moet er langer mee rijden, maar elke 2cv langer op de weg is er weer een! Daarom wil ik de onderdelen verkopen voor leuke prijzen, niet om er beter van te worden, maar voor het behoud van de Citroens.

Geen opmerkingen: