Afgelopen weekend weer nuttig bezig geweest met de Dyane en de 2cv.
De 2cv staat weer veilig en droog op zijn stalling naast de Volvo. Een kwestie van goed passen en meten en er blijken twee auto's in de garage te passen (vraag niet hoe). De 2cv krijgt deze winter een revisie van de motor en een nieuwe versnellingsbak die geschikt is voor schijfremmen. Ondanks alle (originaliteits-)redenen blijf ik er toch van overtuigd dat schijfremmen beter remmen en aangezien nu toch de motor er uit gaat, doe ik het gelijk goed.
Op het verlangijstje voor de 2cv staat momenteel:
- Nieuwe zuigers, cilinders en een cilinderkoprevisie
- Nieuwe versnellingsbak
- Nieuwe RVS remleidingen
- Nieuwe HRC en achterremmen
Een leuk klusje voor de winter! ;)
De Dyane heeft nu alle deuren en kleppen in kleur gekregen. Ook zijn grotendeels de roestplekken geconserveerd (niet gerepareerd), om erger te voorkomen. Deze week staat de motorkap in kleur op de planning en dan begint het echt ergens op te lijken.
Wordt vervolgd ...
De 2cv staat weer veilig en droog op zijn stalling naast de Volvo. Een kwestie van goed passen en meten en er blijken twee auto's in de garage te passen (vraag niet hoe). De 2cv krijgt deze winter een revisie van de motor en een nieuwe versnellingsbak die geschikt is voor schijfremmen. Ondanks alle (originaliteits-)redenen blijf ik er toch van overtuigd dat schijfremmen beter remmen en aangezien nu toch de motor er uit gaat, doe ik het gelijk goed.
Op het verlangijstje voor de 2cv staat momenteel:
- Nieuwe zuigers, cilinders en een cilinderkoprevisie
- Nieuwe versnellingsbak
- Nieuwe RVS remleidingen
- Nieuwe HRC en achterremmen
Een leuk klusje voor de winter! ;)
De Dyane heeft nu alle deuren en kleppen in kleur gekregen. Ook zijn grotendeels de roestplekken geconserveerd (niet gerepareerd), om erger te voorkomen. Deze week staat de motorkap in kleur op de planning en dan begint het echt ergens op te lijken.
Daarnaast ben ik druk bezig geweest met het vinden van de rammels tijdens het rijden. De kachelpotten zijn goed bekeken, rammelende zaken zijn verwijderd en veertjes zijn op zijn plek gezet. Nog steeds was de terugrit naar huis niet zonder problemen/geluid! >:(
Na een bezoek van een andere Dyaneliefhebber en het monteren van een winterkapje (Waarvoor dank, het verschil was aanzienlijk), leek de motor toch de geest te geven. De motor gaf steeds minder vermogen en startte na stilstand uiteindelijk niet meer/moeizaam. Na hulptroepen te hebben ingeroepen werd de reis voortgezet en staat er een nieuwe to-do op de lijst:
- kleppen stellen
- carburateur schoonmaken
- benzinefilter monteren
- ontsteking afstellen
- Bobine vervangen?
Wordt vervolgd ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten