woensdag, februari 17, 2021

Series II er bij, Saxo 16v weg! Opruimen die HAP!

 Omdat ik het LaRo-virus heb, ligt er focus op een korte termijn rijdende Land Rover. Omdat de Series IIa best wat werk behoeft, ben ik gaan rondkijken wat er nog meer voor opties waren. Toen kwam ik een Series II uit 1960 tegen waar het werk te overzien lijkt. 

 
De Series II heeft een Nederlands kenteken en een gereviseerde dieselmotor (met rekeningen aanwezig) die er naast ligt. De motor moet worden ingebouwd, de spullen voor het ombouwen naar links gestuurd zijn er bij, en er zit een klein beetje laswerk aan het schutbord. Kortom: deze moet deze zomer gewoon RIJDEN!
 

En omdat de focus nu op de LaRo ligt is, ben ik gaan opruimen. Daarom heb ik met pijn in mijn hart moeten besluiten om de 16v eruit te doen.De auto is verkocht aan een liefhebber die hem origineel weer de weg op wil krijgen. Dat geeft ieg een goed gevoel. :)

Daarnaast "vond" ik nog twee motoren achter in de schuur, die onderaan de prioriteitenlijst staat. Realistisch gezien kom ik niet toe aan de motoren de komende jaren en daar worden ze niet beter van. Vandaar: WEG ERMEE!

 De VTS sloper is ook weggebracht. Omdat het kenteken al weg was, kon de auto naar het oud-ijzer. Een Saxo heb ik zelden zo rot gezien, werkelijke de gehele onderkant was weggerot. De onderdelen zijn eruit en het oud-ijzer leverde ook nog een paar centen op. Belangrijjker: RUIMTE! :)

 Onder de Saxo zaten 15 inch velgen. Niet supermooi meer en ik had er ook niet direct een auto waar ze onder konden. Daarom heb ik ze geruild voor een set XSI velgen. Een extra set in de reserve voor de XSI's is nooit weg, dus de deal was snel gemaakt.

Het wagenpark is de laatste tijd behoorlijk gekrompen, maar dat geeft wel ruimte! Daarmee ook meer ruimte (mede in het hoofd) voor de Land Rover uit 1960! Daar heb ik nu erg veel zin in om mee de weg op te gaan! :)


Geen opmerkingen: