vrijdag, januari 11, 2008

Volgende onderdeel!!!

Na een beurt en wat vervangen onderdelen bij Citrotech reed de auto weer als een zonnetje! Een groot verschil was de uitlaat die niet meer lekt, wat een rust! :) Al met al matig tevreden over de service bij Citrotech, zelf doen blijft leuker en (niet onbelangrijk) goedkoper. (Voor de rekening kon ik een nieuwe gereviseerde motor kopen...8-/)


Tot de tweede keer kwam dat ik de eend wilde starten: de sleutel kreeg ik met geen mogelijkheid meer in het contactslot. Wel door met een hamer op de zijkant van het slot te slaan, maar dat is niet erg gezond voor het slot. Een nieuw slot lijkt een oplossing, maar helaas wel de duurste oplossing. Een nieuw contactslot doet ongeveer 150 Euro, en dan met in het achterhoofd dat ook die kapot gaan, ... minder leuk.


Een alternatief is een startknop in te bouwen met een paar schakelaars. De oude Dyane had er ook eentje, alleen was het starten daar wel erg makkelijk en dat wil ik graag voorkomen! En zal het alternatieve stuurslot (de gele jetser uit de achterbak) ook vaker gebruikt moeten worden. Desondanks lijkt voor een paar euro aan schakelaars voor op dit moment de meest vriendelijke oplossing!

Geen opmerkingen: