dinsdag, januari 08, 2008

Winterperikelen met pech!

De winter is officieel al weer een eind op weg. Geen enkele reden om mijn 2cv niet te gebruiken, sterker nog: juist extra reden. Het is te koud en nat voor de fiets, dus ga ik met de gemotoriseerde 'fiets' met een tentdoek! ;)
De motor pruttelde al wat tegen en aanduwen was een onderdeel van de dagelijkse training. Erg vervelend, maar als die liep was er geen probleem. Maar mijn geluk houdt een keer op ...

Op de A28 richting Amsterdam, net onder zwolle, begon er een rare lucht in de auto te hangen, waarop ik de auto maar snel bij het naderende tankstation stil zette. De olie spatte eronder uit en de fan draaide niet meer rond: Fan gebroken en een leiding van de oliekoeler geraakt. Nadat de ANWB-man langs de kant van de weg de fan gelast had, kwamen we er achter dat de motor geen oliedruk op bouwde en er ernstige lekkage was, tijd voor de sleepdienst. De sleepdienst heeft ons bij het station af gezet en de auto bij Citrotech. Binnenkort kan ik de eend daar op halen en (hopelijk) weer lekker verder tuffen! :)

Geen opmerkingen: