donderdag, november 08, 2012

DYANE VERKOCHT!

De Dyane is verkocht aan een liefhebber in Doetichem. Hierbij de laatste eer aan mijn 5e A-type. Hoop dat er nog genoeg veilige kilometers mee worden gemaakt.



Met pijn in mijn hart moet ik mijn Dyane te koop zetten!? De garage constateerde dat de motor die niet goed loopt, zijn beste tijd heeft gehad. Aangezien ik een reservemotor heb liggen, kan ik deze vervangen en verder rijden, maar dit gaat voorbij aan het idee waarmee ik de auto kocht: RIJDEN en niet sleutelen. 

De weinige tijd die ik heb wil ik besteden aan mijn 2cv en niet aan de Dyane, zoals voorgenomen. Daarnaast heb ik niet de ruimte in Amsterdam om er goed aan te sleutelen, wat het alleen nog maar moeilijker maakt.






Alle punten op rijtje:

  • APK tot MEI 2014
  • Rijdt en remt goed
  • 4 nieuwe banden, waarvan 1 momenteel zacht is en vervangen voor het reservewiel
  • Goed dak
  • Chassis redelijk
  • Koets heeft laswerk aan de bodemplaten en linkerdorpel
  • Harde deuren
  • Harde achterklep (worden zeldzaam)
  • Electronische ontsteking
  • Nieuwe startmotor 
  • Nieuwe dynamo
  • Nieuwe accu
  • Netjes mat-rood gerold voor 95% af (pot verf wordt er bij geleverd)
  • Extra motor + onderdelen 
De motor loopt momenteel (soms) op 1 cilinder en zal eigenlijk vervangen moeten worden, vandaar de extra motor die er bij zit. Ik heb zelf geen tijd en ruimte om de motor zelf te vervangen, anders had ik dat graag gedaan. De auto rijdt geweldig!

Ondanks dat Dyane's zeldzaam worden, is de auto ook geschikt voor kitcar bouwers (wat ik eigenlijk doodzonde vind, al is het maar vanwege de APK). 

Telefonisch ben ik 's avonds na 1900 te bereiken voor een afspraak. De auto staat droog binnen en is 's avonds ook te bekijken in een verlichte garage. Mailen voor een afspraak of informatie kan altijd.

Geschiedenis
Het is mij duidelijk dat de Dyane goed onderhoud heeft gehad nadat de auto waarschijnlijk een langere periode heeft stil gestaan (Gezien het nette laswerk, de nieuwe onderdelen, het onderhoud, etc). Ik heb hem gekocht van iemand die totaal geen gevoel voor de charme van de auto had en dus (in een korte tijd) de auto heeft verwaarloosd. 


Ik zou het zonde vinden als de auto gesloopt zou worden. Dyanes zie je al zo weinig meer en ze rijden zo fantastisch!

Prijs: 750 Euro.

Heb je de ruimte om te klussen, is hier snel een goede  rijdende auto van te maken. Voor meer verkoopfoto's zie marktplaats

Geen opmerkingen: